Testimonial by Medy van der Laan
Medy van der Laan
Voorzitter Energie Nederland, Den Haag
“Franci is a very dedicated and flexible strategic positioning advisor. As such, she guides you firmly but sympathetically towards a carefully chosen positioning for your organization. She won’t let go until everything is clear and consistent!”
Testimonial by Sander van Veen
Sander van Veen
Manager Marketing & E-Commerce at Otravo
“Franci’s way of working is pragmatic and interactive. Via a clear roadmap with milestones, she makes sure the necessary decisions are made and translated into practical organizational changes, to strengthen the brand strategy and identity.”
Testimonial by Raymond Vrijenhoek
Raymond Vrijenhoek
Director Online & Legal Services New Style ARAG (Currently CEO at Otravo - Vliegtickets.nl / WTC.nl)
“I met Franci at a meeting where she presented a strategic proposal. I was impressed by her thinking and her work methods. When I started at ARAG, I invited her to define and position a new disruptive business model in my team. It involved a new proposition in the legal services category, including a new name and total brand concept. She did a wonderful job and we completed our mission - within a very tight time-frame!”
Testimonial by Rogier Kind
Rogier Kind
Marketing Manager Atlas Professionals
“Our company grew enormously since it first started in 1982. Various acquisitions and changing markets increased our need for a strong brand and for defining our shared corporate values. Franci guided us uncovering our corporate identity, challenging our usp’s and asking the right questions. As a creative strategist she knew which aspects of the organisation truly identify us and what makes us stand out. A very interesting and useful process for any organisation. It enables you to build a strong brand that people, both internally and externally, want to connect to.”
Testimonial by Simone Williams
Simone Williams
Head of Strategic Marketing and Communication Hotelschool The Hague
“As we started our process on curriculum renewal for Hotelschool The Hague, Franci came on board for the positioning process. She identified key insights, and proved to be a great sparring partner. Again, for this is the second time I have worked with Franci in my career. I would happily work with her again.”
Testimonial by Erik Trimp
Erik Trimp
DGA EDG Media
“Wij hebben Franci ingehuurd om onze positionering te begeleiden. Zij heeft ons laten inzien waar we nu echt sterk in zijn maar vooral dat we dit beter en vaker mogen laten weten aan de klant. Haar aanpak is creatief en ze gaat voor kwaliteit. Het resultaat mag er dan ook zijn. Onze pay-off zegt alles; EDG Media. Kom binnen bij het onderwijs.”
Testimonial by Marieke de Wolf-Maat
Marieke de Wolf-Maat
Hoofd Kunstbeoefening en Communicatie Kunstbalie
“Wij hebben onder begeleiding van Franci Wessels gewerkt aan het aanscherpen en formuleren van onze positionering. Franci komt met interessante voorbeelden, heeft een luisterend oor, stelt goede vragen en is scherp in haar analyse. Het resultaat is een heldere formulering van wie wij zijn en waarom wij doen wat we doen.”
Testimonial by Adriana Hoppenbrouwer
Adriana Hoppenbrouwer
CMO Hunkemöller (Currently CMO HEMA)
“Franci has helped the Hunkemöller team in further sharpening its positioning and visual identity. She is a great listener with a unique talent in translating brand questions into tangible creative platforms. She has a very positive energy and works harmoniously with different levels of the organization. I highly recommend her!”
Testimonial by Chris van Koppen
Chris van Koppen
Director bkkc, Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur
“Franci sharpens your thinking, gives you focus, forces you to be ambitious. She is inspiring, creative and involved. She is, charming but mandatory, capable to bring a whole team, an entire organization in a process of change. Above all it is a pleasure to work with her.”
Testimonial by Eefje Sperber
Eefje Sperber
Marketing Manager bkkc, Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur
“Franci heeft ons twee keer enorm geholpen bij de positionering en merkstrategie van bkkc. Ze stelt op een intelligente manier de juiste vragen en vraagt door tot je tot de kern komt. Samen hebben we onze proposities geformuleerd en zijn we tot een heldere structuur in onze communicatie gekomen.”
Testimonial by Philippe Vorst
Philippe Vorst
DGA New York Pizza
“Collaborative, challenging, creative. Franci knows which questions to ask to get to the essence of the organization, something that makes a difference on the inside and the outside. She helped us discover and capture our brand story in a clear and understandable strategy that inspired change and growth amongst all our stakeholders. And on top of that working together is great fun – in 2003 resulting in “Damn tasty” and in 2010 in “Freakin’ Fresh”.”
Testimonial by Richard Mol
Richard Mol
Directeur Focum Groep
“Franci is in staat om de onderneming een spiegel voor te houden: straal je als organisatie nog uit wie je bent en ben je wel wie je denkt te zijn. Franci is in staat om je daarover na te laten denken, dit ( opnieuw) vast te stellen, en je te overtuigen van je identiteit. Top als je bedrijf toe is aan een nieuwe fase en je je medewerkers en klanten daarin mee wilt nemen.”
Testimonial by Dirk Ploegstra
Dirk Ploegstra
Managing Director Carpentier Mooren
2011: “Working with Franci turned out to be an eye opener. We came to realise that our industry focuses far too much on fighting fires and managing day-to-day issues. As such, our company was in desperate need of a clear positioning and a sharp, objective analysis of what we represent. Franci's simple but effective methods, along with her empathy, helped us uncover what we truly stand for and how to go forward. We now see and feel our core values evolving and taking shape in our company, daily and consciously. This is of extraordinary value to us. 2016: “De integratie van verschillende bedrijfsonderdelen maakte een nieuwe positionering en analyse van onze bedrijven noodzakelijk. Wederom hebben de frisse inzichten van Franci ons geholpen om een belangrijke stap te zetten richting de toekomst.”
Testimonial by Ingeborg van Buiten
Ingeborg van Buiten
Marketing Manager Carpentier Mooren
“In de afgelopen jaren heb ik diverse keren met Franci mogen samenwerken. De uitdaging die we zijn aangegaan was het opnieuw definiëren van de merkstrategie en positionering voor de Carpentier Mooren Groep. Franci bezit het zeldzame talent om complexe projecten te ontleden en de onderdelen helder te benoemen. Hierdoor blijft de ontwikkeling voor iedereen in de organisatie in elke fase van het proces goed te volgen. Met behulp van handzame cases heeft ze samen met ons richting gegeven aan de nieuwe organisatiestructuur met een goed onderbouwde merkportfolio voor alle bedrijfsonderdelen. Een topper binnen haar vakgebied.”
Testimonial by Theo van der Steen
Theo van der Steen
Customer Experience en Big Data specialist and partner Underlined
“We worked with Franci to create our brand story. Franci is an astute professional in this field and we will look for other opportunities to work with her in the future.”
Testimonial by Charles Borremans
Charles Borremans
Partner Goud Uberconnected
“Heb een aantal keren met Franci samengewerkt. En met veel plezier! Franci is een uitstekende strateeg met een scherp oog voor het merk, de business en voor creatie. Prettige sparringpartner en goed in staat om tot de kern van de problematiek te komen, waarna je met haar een heldere strategie kunt opbouwen, die ruimte biedt aan creatieve én business-oplossingen.”
Testimonial by Marc Tijhuis
Marc Tijhuis
Marketing and Communications Director Dutch Heart Foundation
“In this fast changing society and unstable market, the Dutch Heart Foundation brand positioning had become crucial. Developing a brand key and targeted propositions requires a specialist and can best be outsourced to a professional who works closely with the organisation. Franci has proven to be highly capable and experienced in this field. She is driven, passionate and able to quickly get to the soul of the organisation and its customers, within the agreed time and budget parameters. The result is a convincing new positioning for the Netherlands Heart Foundation, supported by everyone in the organisation.“
Testimonial by Milagros Aleman
Milagros Aleman
Marketing Director Upper Deck International
“I hired Franci to help me facilitate a creative workshop. Our goals were very ambitious, determining a positioning and coming up with a series of slogans to research with consumers. The team was very passionate, opinionated and very difficult to handle, but Franci guided us through a series of discussions to reach a similar outlook and consensus. She was able to inspire discussion, draw conclusions and support us through the whole process. It was a very productive meeting; all due to Franci’s capabilities. I strongly recommend her.”