Redefine the purpose

EDG Media

EDG is het mediabedrijf voor het onderwijs. Voor ministeries, hogescholen, universiteiten en uitgeverijen bereiken ze professionals op scholen met relevante informatie. Via hun webshops verkopen ze relevante producten voor diezelfde professionals.

Sinds de oprichting van EDG Media in 1992 transformeerde het bedrijf continu en verbreedde het haar activiteiten succesvol van distributie naar media en communicatieadvies in het onderwijs. Ondertussen ontstond er intern en extern behoefte aan duidelijkheid over wie en wat ze zijn en hoe het verhaal naar buiten te brengen. Erik Trimp vroeg me de positionering samen met een team medewerkers te ontwikkelen.

Het onderwijs is redelijk gesloten; zelfs voor toonaangevende partijen die het onderwijs veel te bieden hebben. EDG Media heeft als enige meer dan 20 jaar kennis en ervaring in het bereiken van onderwijsprofessionals. Ze hebben een uniek offline en online, landelijk dekkend distributie- en medianetwerk en hebben als enige toegang en contact met professionals, ouders en leerlingen. Met EDG komt je boodschap binnen bij de juiste persoon, op de juiste manier met het juiste effect.

Langs een interactief, draagvlakcreërend proces ontwikkelden we met de medewerkers het pay-off. Het resultaat: Kom binnen bij het onderwijs.

Image
“Franci heeft ons laten inzien waar we nu echt sterk in zijn maar vooral dat we dit beter en vaker mogen laten weten aan de klant. Haar aanpak is creatief en ze gaat voor kwaliteit. Het resultaat mag er dan ook zijn. Onze pay-off zegt alles; EDG Media. Kom binnen bij het onderwijs.”
Erik Trimp

DGA