Samen verder

CarpentierMooren

Leverancier van bouwmaterialen, hout, ijzerwaren, gereedschap en keukens.

In 2010 fuseerde Carpentier met Mooren. Het resultaat was de CarpentierMooren Groep (CMG). Mij werd gevraagd de positionering voor het onderdeel Bouwplein CarpentierMooren te begeleiden. Vijf jaar later integreerde het bedrijf weer een aantal onderdelen binnen de Groep met als doel één klantervaring te creëren. Dat gaf een mooie aanleiding om het complexe merkportfolio eens onder de loep te nemen.

Het porfolio was historisch bepaald en niet volgens een rationeel en bedrijfsmatige proces tot stand gekomen. Vaak zijn er dan uiteenlopende belangen. Co-creatie en draagvlak waren dan ook sleutelwoorden om te komen tot een oplossing.

We brachten de organisatie-identiteit in kaart met de focus op bestaande bedrijfsonderdelen, kerncompetenties, organisatie- en klantwaarde en de wijze waarop de bedrijfsonderdelen hun doelen gaan realiseren. We onderzochten mogelijke productcombinaties, marktontwikkelingen en verwacht concurrentiegedrag. Zo kwamen we tot een voorstel voor een overzichtelijk merkportfolio, met duidelijk onderscheidende proposities. Het voorstel werd in grote groep gepresenteerd, aangescherpt en ter plekke goedgekeurd.

Testimonial by Dirk Ploegstra
“De integratie van verschillende bedrijfsonderdelen maakte een nieuwe positionering en analyse van onze bedrijven noodzakelijk. Wederom hebben de frisse inzichten van Franci ons geholpen om een belangrijke stap te zetten richting de toekomst”.
Dirk Ploegstra

Managing Director
Testimonial by Ingeborg van Buiten
“Franci bezit het zeldzame talent om complexe projecten te ontleden en de onderdelen helder te benoemen. Hierdoor blijft de ontwikkeling voor iedereen in de organisatie in elke fase van het proces goed te volgen.”
Ingeborg van Buiten

Manager Marketingcommunicatie